2. nap: Refuge Orisson - Roncesvalles, 19 km

2019. június 5.  

A mai napon a 14 kilos taskam lett a legkisebb problemam...

Zuhogo esoben indultunk Orissonbol, sokan kozel egy idoben. Bevallom indulaskor kisse felelmetes volt az idojaras es a hegy. Kulonosen egyreszt mert irta valaki, aki par nappal jar elottem, hogy a lejtos reszeken a vegen konnyu megcsuszni, pedig neki nem is esett az eso. Masreszt elozo nap egy hazaspar elmondta, ők a fiuk "helyett" jarjak vegig a Caminot, aki nemreg meghalt ut kozben ugy, h segiteni akart valakinek, aki lezuhant... Vegul szerencsesen megerkeztunk Roncesvallesba, de kaland volt boven az uton.

Ugy esett egesz nap, amiben esernyo nelkul ugy max 5-10 perc alatt lehet bugyiig atazni... Az esoruham kb 4 km-en birta. Csak a kamaslit es a poncsot vettem fel, az esonadragot nem, mert melegebbnek tunt az ido es nem akartam, h bele fulledjek - de utolag hiba volt. Felul jo is volt, a hatizsakomon volt esohuzat is a poncso alatt, itt ici-picit lettem csak nedves. De a nadragom a kamasli alatt egyenesen a cipombe vezette a vizet, igy kb az 5-19 km-ig bokaig tocsogtam a vizben a cipomon belul, es bokatol terdig pedig a kamasli alatt. Mindehhez nagyon hideg volt, utolag neztem, h Roncesvalles-ra mai napra max 10 C fokos homersekletet irtak. Szerintem a hegyen is legfeljebb ennyi volt. Nehol szel is fujt, rettento hideg volt. Egy szakaszon meg ho is esett suru feher pelyhekben, de a foldon nem maradt meg. A kamasli legalabb nagyjabol tartotta a hot egy ideig, de folotte a combomon is csurom viz volt a nadrag, ott meg hidegebb volt. Az esoben nem tudtam fotozni nehogy beazzon a telefonom, de mindehhez hatalmas köd tarsult, igy nem is nagyon volt mit... a kornyezo hegyekbol pont annyit lattam, amit Ti is lathattok ha felbontotok egy tejfos dobozt es beleneztek :o)

Ezzel egyutt nem lett vizholyagom :o) es a derekam sem faj! Ez azert lenyeges, mert az elmult ket evben derekfajas miatt volt, h az is problemat okozott, h felemeljek egy nehany kilos bevasarlo szatyrot vagy egy tomottebb dossziet. Honapokon at nem tudtam se egyenesen allva menni, se hanyatt fekudni a fajdalomtol. Ilyen allapot utan hihetetlen, h 10+ kilos hatizsakkal tudok orakon at kirandulni - otthon is még felkeszuleskent, es itt is a Caminon.

Ut kozben ezen a szakaszon a Pireneusokban egyetlen helyen all egy bufe teherauto, volt egy pici fedett resze, nem birtam ki, es ott kicsomagoltam a telefonomat a vizhatlan zacskobol es csinaltam egy fotot. Aztan a bufes bacsi mondta, h menjek be a pult moge, es vele is csinaljunk fotot :o) Aztan parazhattam, h beazott-e a telefonom. De szerencsere nem azott, arrol irok most is :o)

A bufeautonal elkezdtem enni az Orissonan vett szendvicset (erre nincs se telepules se kozert, ahol etelt lehetett volna venni). Olivia is elkeszult kozben, igy mondtam, h menjunk, mert allva meg hidegebb volt mint mozgas kozben, es majd ut kozben megeszem a masodik felet. Pont addig tartott egy sik szakasz, amig megettem az egeszet, es ez alatt kenyelmesen lehetett haladni bot nelkul is. Utana nagyon meredek emelkedo jott, ahol az esotol patakka valt uton nehol bokaig vizben /sarban kellett menni, amihez a bothoz mar kellett mindket kezem. A szendvicset csak megallva tudtam volna befejezni, ami a hidegben nagyon kenyelmetlen lett volna. De erre mar pont nem volt szukseg - ez is a Camino apro csodainak egyike, amit februar eleje ota - amiota eldontottem, h vegigjarom ezt az Utat - folyamatosan tapasztalok :o)

A jobb terdem megfajdult, de csak lefele menetkor, viszont nagyon szokatlan modon, mintha szet akarna robbanni a terdem. De egyben maradt, csak este a lepcson is faj. Lefele nagyon, felfele picit, lapos uton semmi baja.

Picit konnyebb lehetett volna a mai ut, ha az izotonias italport (ami tok nehez, es jo lenne ha hamar elfogyna es nem kene cipelnem) bekevertem volna a vizembe, es nem a hatizsakba keszitem elo, rahuzva az esohuzatot es a poncsot - ezzel gyakorlatilag elerhetetlenne teve. Meg ha a hatizsakom felso vizszintes pantjat nem csak az utolso 8 km-re csatoltam volna be :oD Az utobbira tegnap Olivia figyelmeztetett, pedig elmeletben tudtam, minek lifeg ott az a ket pant... De ugye ma a poncsotol nem lathatta, h szoljon :o))) Mindegy, a Himalajan majd rutinosabb leszek ;o)

A naggggyon hideg miatt az eso ellenere megis Roncesvallesban szalltunk meg: a templom melletti hatalmas albergue-ben (zarandokszallason) vagyok, ahova az Az Ut c filmben elso ejjel megerkezik Martin Sheen. De teljesen mas mint a filmen, nagyon modern belul, es bar 70 (!) fős a koedukalt haloterem (amibol most 60-an horkolnak mellettem :oD) 4 fős emeletes agyas "fulkekre" van osztva. Az also agyon alvo olasz pasitol kaptam fuldugot, hiaba mondtam, h nem hasznalok, azt mondta ő nagyon horkol, kelleni fog nekem :o)

Az uton az osszes meleg ruham rajtam volt es mind vizes is lett, de szerencsere van itt mosogep es szaritogep, igy delutan mindent kimosattam az eddigi ruhaimmal egyutt, es pont vacsi elott kesz is lett. (7:30-kor indultunk, 12:45-re mar itt voltunk, de a szobaba csak 2 utan johettunk be.) Igy meleg ruhakban tudtam atmenni az etterembe zarandokmenut vacsorazni.

A nehez taskam ma kifejezetten jol jott: a hatizsak a hatamon melegitett, es mivel az ovtaskam nem fert bele, az meg elolrol :o)

Nem gondoltam volna, h 20 km-t tudok gyalogolni leules es pisiles nelkul, de ezekre abban a hidegben es ruhakba csomagolva egyszeruen nem volt lehetoseg. Vizet is csak fel litert ittam kozben - volt tobb is nalam, de az esovedo alatt. Ha azt a nagy palackot kiszedtem volna, minden cuccom elazott volna. Nem tunt ugy, h megeri... A fel liter keznel levo vizet pedig a tulsulyos taskamnak koszonhetem, mert ennyi elfert az ovtaskamban. Az ovtaskat viszont nem magamon, hanem a hatizsakban vittem volna, ha bele fert volna, szoval nagyon jol jott, h tul nehez a taskam... :o)

 

 

img_20190605_092549.jpg

 Oliviaval a bufe autonal 

 

img_20190605_092701.jpg

A bufes bacsival a bufe autonal 

 

 

 

img_20190605_184750.jpg

 

 A 70 fős haloterem 

img_20190605_184759.jpg

A felso az agyam 

 

img_20190605_190232_3.jpg

 Mar csak ennyi van hatra :o)